Retur Produse
POLITICA RETUR
Bunurile achiziționate la distanță se pot returna conform
OUG 34/2014, prevederile sale fiind aplicabile doar Cumpărătorului definit ca
orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații
conform cu art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor,
republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Cumpărătorul, persoană fizică, are dreptul să notifice în
scris BRASECO că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui
motiv, în termen de 14 zile de la primirea Bunului comandat online și poate
returna Bunul comandat în același termen de 14 zile.
Renunțarea la cumpărare în termen de 14 zile calendaristice
se poate aplica doar pentru Bunurile comandate și achiziționate online, fie
livrate de către reprezentanții BRASECO / serviciului de curierat, fie ridicate
de Cumpărător din showroom.
Bunurile returnate trebuie să fie în aceeași stare în care
au fost livrate, fiind însoțite de toate accesoriile, etichetele, documentele
primite și de factura fiscală și/sau bonul fiscal de achiziție. Nu se acceptă
pentru returnare Bunurile care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri,
zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și / sau intervenții neautorizate
etc.
BRASECO recomandă utilizarea aceluiași serviciu de
transport utilizat pentru recepționarea inițială a produselor astfel încât
calitatea și valoarea produselor să nu fie afectată.
Cumpărătorul va trebui să suporte costurile suplimentare
aferente returnării produselor în caz de retragere. Costurile suplimentare
reprezintă orice costuri (transport, livrare, diminuare a valorii produselor
care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea
naturii calităților și funcționării produselor, taxe poștale sau de orice altă
natură) care urmează a fi suportate de Cumpărător cu ocazia exercitării
dreptului de retragere din contractul încheiat la distanță.
Politica de retur nu se aplică Bunurilor care:
- depășesc termenul de 14 zile calendaristice de la data primirii;
- au fost obiectul unei comenzi speciale;
- au fost obiectul unei lichidări finale de stoc, în urma căreia Cumpărătorul a
beneficiat de o reducere a prețului; - au fost achiziționate din showroom și, deși prezentau unele defecte,
Cumpărătorul le-a acceptat și a beneficiat de o reducere corespunzătoare a
prețului; - au fost distinct personalizate / executate la cererea / specificațiile Cumpărătorului;
- prezintă urme de lovire sau deteriorare;
- prezintă urme vizibile de uzură, urme de adeziv și alte asemenea substanțe.
Cumpărătorul este responsabil doar în ceea ce privește
diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferită de
ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și
funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47)
din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de
funcționare a bunurilor, Cumpărătorul ar trebui să le manevreze și să le
inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin
fizic.
BRASECO SRL poate refuza colaborarea cu Cumpărătorii care au
abuzat de dreptul de a renunța la cumpărare. Notificarea acestora se va face
anterior impunerii restricțiilor privind vânzarea de produse sau servicii.
Cumpărătorul informează BRASECO cu privire la decizia de
retragere din contractul la distanță prin completarea Formularului de retur prezentat în site.
Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, inclusiv
costurile livrării, se va efectua în următoarele cazuri:
- produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site;
- produsul nu poate fi utilizat datorită, exclusiv, manipulării necorespunzătoare a
curierului; - produs livrat greșit (exceptând situația în care Cumpărătorul a ales în mod
explicit un alt tip de livrare decât modalitățile de livrare oferite de
BRASECO).
Nerespectarea condițiilor de mai sus, precum și aducerea
Bunului achiziționat online, prin orice mijloc, într-o stare necorespunzătoare
repunerii în vânzare, duce la refuzul returului.
Returnarea integrală a contravalorii achitate se va face numai în cazul în care produsele sunt în stare corespunzătoare. Deteriorarea
produsului cauzată de Cumpărător sau de folosirea necorespunzătoare a
produsului va fi suportată de Cumpărător, iar produsele respective nu vor putea
face obiectul returului. Dacă produsul a fost utilizat de către Cumpărător și
nu mai poate fi returnat în stare corespunzătoare, BRASECO nu va putea returna contravaloarea acestuia.
Pentru produsele ridicate de către Cumpărător direct din
magazin / showroom, pentru care Cumpărătorul a avut posibilitatea verificării
în mod direct a calității și specificațiilor prezentate, nu se aplică Politica
de retur prevăzută în prezenta secțiune.
Rambursarea sumelor se va realiza în termen de 5 zile
lucrătoare de la recepționarea fizică în depozitul BRASECO a Bunurilor în
aceeași stare în care au fost livrate Cumpărătorului. Sumele vor fi
rambursate în contul bancar indicat de către Cumpărător în Formularul de Retur.